Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-0028 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0028 TYC EUROPE B.V.

837-0028 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 837-0028
Wentylator, chłodzenie silnika 837-0028
837-0028
tyc 837-0028 Wentylator, chłodzenie silnika

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

837-0028

producent:

TYC EUROPE B.V.

Średnica 1/Średnica 2 [mm] 360/295
Moc znamionowa [W] 220+150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 14
Ilość czopów 4
Kształt obudowy wtyczki kanciasty
Wysokość 1 [mm] 460
Ogrzewanie/chłodzenie Wentylator podwójny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475081084

skład zestawu:
837-1011 Wentylator, chłodzenie silnika
837-1013 Wentylator, chłodzenie silnika
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0028 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy L (z obudową) pasuje do: AUDI A1, A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV ST, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, SUPERB II, YETI, VW BEETLE, CADDY III 1.2-3.6 02.03-10.20
numery OEM:
AUDI      1K0121205AB
AUDI      1K0121205AD
AUDI      1K0121205G
AUDI      1K0121205J
AUDI      1K0121207AD
AUDI      1K0959455BC
AUDI      1K0959455CS
AUDI      1K0959455CT
AUDI      1K0959455DG
AUDI      1K0959455EA
AUDI      1K0959455ES
AUDI      1K0959455P
AUDI      1K0959455R
AUDI      1K0988455A
SEAT      1K0121205AB
SEAT      1K0121205AD
SEAT      1K0121205G
SEAT      1K0121205J
SEAT      1K0121207AD
SEAT      1K0959455BC
SEAT      1K0959455CS
SEAT      1K0959455CT
SEAT      1K0959455DG
SEAT      1K0959455EA
SEAT      1K0959455ES
SEAT      1K0959455P
SEAT      1K0959455R
SEAT      1K0988455A
SKODA      1K0121205AB
SKODA      1K0121205AD
SKODA      1K0121205G
SKODA      1K0121205J
SKODA      1K0121207AD
SKODA      1K0959455BC
SKODA      1K0959455CS
SKODA      1K0959455CT
SKODA      1K0959455DG
SKODA      1K0959455EA
SKODA      1K0959455ES
SKODA      1K0959455P
SKODA      1K0959455R
SKODA      1K0988455A
VOLKSWAGEN      1K0121205AB
VOLKSWAGEN      1K0121205AD
VOLKSWAGEN      1K0121205G
VOLKSWAGEN      1K0121205J
VOLKSWAGEN      1K0121207AD
VOLKSWAGEN      1K0959455BC
VOLKSWAGEN      1K0959455CS
VOLKSWAGEN      1K0959455CT
VOLKSWAGEN      1K0959455DG
VOLKSWAGEN      1K0959455EA
VOLKSWAGEN      1K0959455ES
VOLKSWAGEN      1K0959455P
VOLKSWAGEN      1K0959455R
VOLKSWAGEN      1K0988455A

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0028 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.