Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-0036 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0036 TYC EUROPE B.V.

837-0036 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 837-0036
Wentylator, chłodzenie silnika 837-0036

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

837-0036

producent:

TYC EUROPE B.V.

Średnica [mm] 390
Moc znamionowa [W] 100/265
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475081053

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0036 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, TOLEDO IV, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, FABIA III, RAPID, ROOMSTER 1.0-1.9D 10.99-12.22

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0036 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 837-0036 producenta TYC EUROPE B.V.

SEAT

6Q0959455AD, 6Q0959455AE, 6R0959455C, 6R0959455E

SKODA

6Q0959455AD, 6Q0959455AE, 6R0959455C, 6R0959455E

VOLKSWAGEN

6Q0959455AD, 6Q0959455AE, 6R0959455C, 6R0959455E

numery OEM:
SEAT      6Q0959455AD
SEAT      6Q0959455AE
SEAT      6R0959455C
SEAT      6R0959455E
SKODA      6Q0959455AD
SKODA      6Q0959455AE
SKODA      6R0959455C
SKODA      6R0959455E
VOLKSWAGEN      6Q0959455AD
VOLKSWAGEN      6Q0959455AE
VOLKSWAGEN      6R0959455C
VOLKSWAGEN      6R0959455E

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0036 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.