Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » V10-0636 vaico

Sworzeń wahacza V10-0636 VAICO

V10-0636 Sworzeń wahacza VAICO
vaico V10-0636

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-0636

producent:

VAICO

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
parzyste numery artykułów V10-0635
Ciężar [kg] 0,649
nr EAN 4046001345128

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza V10-0636 VAICO

Sworzeń wahacza przód P (dół przód) (średnica stożka 15,2mm) pasuje do: AUDI A3, Q2, Q3, CUPRA ATECA, SEAT ALHAMBRA, ATECA, LEON, LEON SC, LEON SPORTSTOURER, LEON ST, LEON ST/KOMBI 1.0-3.6 03.05-
numery OEM:
AUDI      3C0 407 366 A
AUDI      3C0 407 366 B
SEAT      3C0 407 366 A
SEAT      3C0 407 366 B
SKODA      3C0 407 366 A
SKODA      3C0 407 366 B
VOLKSWAGEN      3C0 407 366 A
VOLKSWAGEN      3C0 407 366 B
VOLKSWAGEN      5QM 407 366
VAG      3C0 407 366 A
VAG      3C0 407 366 B
VAG      3C0407366A
VAG      5QM 407 366

Zastosowanie Sworzeń wahacza V10-0636 VAICO w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.