Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » V10-1200 vaico

Mocowanie amortyzatora, Original VAICO Qualität V10-1200 VAICO

V10-1200 Mocowanie amortyzatora, Original VAICO Qualität VAICO
 

    Ocena:
numer części:

V10-1200

producent:

VAICO

Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem kulkowym
Ciężar [kg] 0,2707
nr EAN 4046001176739

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora, Original VAICO Qualität V10-1200 VAICO

numery OEM:
AUDI      861 412 323 A
AUDI      871 412 323 A
SEAT      861 412 323 A
SEAT      871 412 323 A
SKODA      861 412 323 A
SKODA      871 412 323 A
VOLKSWAGEN      861 412 323 A
VOLKSWAGEN      871 412 323 A
VAG      861 412 323 A
VAG      871 412 323 A

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora, Original VAICO Qualität V10-1200 VAICO w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).