Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » V10-1486 vaico

Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität V10-1486 VAICO

V10-1486 Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-1486

producent:

VAICO

Ilość zębów, pierścień ABS 43
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łożyska koła / piasty koła
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 61
średnica zewnętrzna [mm] 79,5
Ciężar [kg] 0,036
nr EAN 4046001359637

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität V10-1486 VAICO

Pierścień ABS tył L/P pasuje do: AUDI A2, A3, TT; SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, LEON, TOLEDO I, TOLEDO II; SKODA FABIA I, FELICIA I, FELICIA II 1.0-Electric 08.82-12.13
numery OEM:
AUDI      191 614 149
AUDI      191 614 149 EOT
AUDI      1J0 614 149
SEAT      191 614 149
SEAT      191 614 149 EOT
SEAT      1J0 614 149
SKODA      191 614 149
SKODA      191 614 149 EOT
SKODA      1J0 614 149
VOLKSWAGEN      191 614 149
VOLKSWAGEN      191 614 149 EOT
VOLKSWAGEN      1J0 614 149
VAG      191 614 149
VAG      191 614 149 EOT
VAG      1J0 614 149

Zastosowanie Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität V10-1486 VAICO w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.