Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » V10-1487 vaico

Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität V10-1487 VAICO

V10-1487 Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-1487

producent:

VAICO

Ilość zębów, pierścień ABS 43
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,685
nr EAN 4046001359651

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität V10-1487 VAICO

Pierścień ABS przód L/P pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, GOLF II, GOLF III, JETTA II, LUPO I, PASSAT B3/B4, POLO 1.0-2.8 08.83-07.05
numery OEM:
SEAT      357 614 150
SEAT      357 614 150 EOT
SKODA      357 614 150
SKODA      357 614 150 EOT
VOLKSWAGEN      357 614 150
VOLKSWAGEN      357 614 150 EOT
VAG      357 614 150
VAG      357 614 150 EOT

Zastosowanie Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität V10-1487 VAICO w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.