Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » V10-1492 vaico

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-1492 VAICO

V10-1492 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-1492

producent:

VAICO

Ø koła pasowego [mm] 193
Ciężar [kg] 3,928
nr EAN 4046001876028

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-1492 VAICO

Koło pasowe wału korbowego pasuje do: AUDI A4 ALLROAD B8, A4 B7, A5, A6 ALLROAD C6, A6 ALLROAD C7, A6 C6, A6 C7, A7, A8 D3, A8 D4, Q5, Q7, VW PHAETON, TOUAREG 2.4-4.2D 10.02-09.18

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-1492 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

PORSCHE

911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-1492 producenta VAICO

AUDI

059105251DB

VOLKSWAGEN

059105251DB

numery OEM:
AUDI      059 105 251 DB
SKODA      059 105 251 DB
VOLKSWAGEN      059 105 251 DB
VAG      059 105 251 DB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-1492 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.