Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » V10-1494 vaico

Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität V10-1494 VAICO

V10-1494 Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-1494

producent:

VAICO

Strona zabudowy Oś tylna
Ilość zębów, pierścień ABS 45
Ciężar [kg] 0,656
nr EAN 4046001468834

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität V10-1494 VAICO

Pierścień ABS tył L/P pasuje do: AUDI 100 C3, 100 C4, 200 C3, 80 B3, 80 B4, 90 B3, A4 B5, A6 C4, CABRIOLET B3, COUPE B3 1.4-2.8 08.82-09.01
numery OEM:
AUDI      443 614 149 A
AUDI      8D0 614 149
SEAT      443 614 149 A
SEAT      8D0 614 149
SKODA      443 614 149 A
SKODA      8D0 614 149
VOLKSWAGEN      443 614 149 A
VAG      443 614 149 A
VAG      8D0 614 149

Zastosowanie Pierścień nadajnika impulsów, ABS, Original VAICO Qualität V10-1494 VAICO w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.