Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V10-1650 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1650 VAICO

V10-1650 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-1650
17.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V10-1650

producent:

VAICO

Średnica [mm] 90
Wysokość [mm] 86
Średnica wewnętrzna [mm] 24,4
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24,4
średnica zewnętrzna [mm] 90
Rodzaj filtra Wkład filtra
Ciężar [kg] 0,297
nr EAN 4046001421136

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1650 VAICO

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1650 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1650 producenta VAICO

AUDI

077115561F, 077198563, 77115561F, 77198563

numery OEM:
AUDI      077 115 561 F
AUDI      077 198 563
AUDI      77 115 561 F
AUDI      77 198 563
SEAT      077 198 563
SEAT      77198563
SKODA      077 198 563
SKODA      77198563
VOLKSWAGEN      077 198 563
VAG      077 115 561 F
VAG      077 198 563
VAG      77 115 561 F
VAG      77 198 563

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1650 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.