Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » V10-6248 vaico

Zestaw osłon, wał napędowy V10-6248 VAICO

V10-6248 Zestaw osłon, wał napędowy VAICO
vaico V10-6248
Zestaw osłon, wał napędowy V10-6248
V10-6248
75.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

6Q0 498 201 A

numer części:

V10-6248

producent:

VAICO

Zestaw skrócony 
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,3661
nr EAN 4046001360961

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy V10-6248 VAICO

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 27/94) (dł.108) (kpl.) pasuje do: AUDI A1, A2, A3, Q2, Q3, TT; CUPRA ATECA, FORMENTOR; SEAT ALTEA, ALTEA XL, AROSA, ATECA, CORDOBA, IBIZA III 1.0-2.5 10.94-
numery OEM:
AUDI      6Q0 407 396 B
AUDI      6Q0 498 201 A
SEAT      6Q0 407 395
SEAT      6Q0 407 396
SEAT      6Q0 407 396 B
SEAT      6Q0 498 201 A
SEAT      6Q0 498 201 B
SKODA      6Q0 407 395
SKODA      6Q0 407 396
SKODA      6Q0 407 396 B
SKODA      6Q0 498 201 A
SKODA      6Q0 498 201 B
VOLKSWAGEN      6Q0 407 396 B
VOLKSWAGEN      6Q0 498 201 A
VOLKSWAGEN      6Q0 498 201 A part
VAG      6Q0 407 395
VAG      6Q0 407 396
VAG      6Q0 407 396 B
VAG      6Q0 498 201 A
VAG      6Q0 498 201 A part
VAG      6Q0 498 201 B

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy V10-6248 VAICO w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.