Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » V10-7154 vaico

Sworzeń wahacza V10-7154 VAICO

V10-7154 Sworzeń wahacza VAICO
vaico V10-7154
Sworzeń wahacza V10-7154
V10-7154
 

    Ocena:
numer części:

V10-7154

producent:

VAICO

Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Ciężar [kg] 0,427
nr EAN 4046001270703

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza V10-7154 VAICO

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 18,6mm) pasuje do: FORD GALAXY I, GALAXY MK I; SEAT ALHAMBRA; VW SHARAN 1.8-2.8 03.95-03.10
numery OEM:
FORD      1 111 156
FORD      1111156
FORD      7200946
FORD      95VW3395AA
FORD      YM213395BA
SEAT      7M0 407 365 A
SEAT      7M3 407 365 A
SEAT      7M3 407 365 C
SKODA      7M0 407 365 A
SKODA      7M3 407 365 A
SKODA      7M3 407 365 C
VOLKSWAGEN      7M0 407 365 A
VOLKSWAGEN      7M3 407 365 A
VOLKSWAGEN      7M3 407 365 C
VAG      7M0 407 365 A
VAG      7M3 407 365 A
VAG      7M3 407 365 C

Zastosowanie Sworzeń wahacza V10-7154 VAICO w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.