Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr hydrauliczny » V20-0137 vaico

Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów, Original VAICO Qualität V20-0137 VAICO

V20-0137 Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V20-0137
Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów, Original VAICO Qualität V20-0137
V20-0137
 

    Ocena:
numer części:

V20-0137

producent:

VAICO

Typ skrzyni biegów 5HP18
Typ skrzyni biegów A5S310Z
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków 
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia automatyczna 5-biegowa
Ciężar [kg] 0,542
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 4046001191152

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów, Original VAICO Qualität V20-0137 VAICO

Filtr hydrauliki skrzyni biegów (5-biegów) pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), 5 (E39), 7 (E32), 7 (E38), X5 (E53) 1.8-3.0 03.85-10.06
numery OEM:
BMW      1 219 156
BMW      1 219 631
BMW      1 422 513
BMW      24 34 1 219 156
BMW      24 34 1 219 631
BMW      24 34 1 422 513

Zastosowanie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów, Original VAICO Qualität V20-0137 VAICO w samochodach:

Filtr hydrauliczny automatycznej skrzyni biegów


W układzie obiegu oleju, występującym w automatycznych skrzyniach biegów, filtry instaluje się zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej. Główny, zintegrowany filtr przepływu położony jest bezpośrednio w misce oleju przekładniowego, tuż przed pompą. Niewielka dostępna przestrzeń montażowa wymusza, aby filtry charakteryzowały się niskim ciśnieniem różnicowym dopuszczalnym w trybie zasysania. Zdolność do pochłaniania zanieczyszczeń przez takie filtry jest ograniczona. Czynnikiem niekorzystnym jest rosnąca lepkość oleju (zwłaszcza w niskich temperaturach). Z tego powodu tak ważny jest serwis.

Aby osiągnąć jeszcze wyższy poziom czystości oleju, filtry instaluje się również po stronie tłocznej pompy. Muszą one posiadać wysoką odporność na ciśnienie panujące w tym elemencie układu smarowania. Zadaniem filtra jest tu bezpośrednia ochrona siłownika hydraulicznego oraz oczyszczenie strumienia oleju z najdrobniejszych cząstek.

Regularna wymiana oleju przekładniowego oraz filtrów (zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej) pozwoli cieszyć się długą i bezawaryjną pracą automatycznej skrzyni biegów. Zaniechanie tego, z pewnością doprowadzi do szybszego zużycia się elementów ciernych i w efekcie spowoduje awarię lub zniszczenie skrzyni. Doprowadzenie tych elementów do stanu używalności bądź ich wymiana na nowe wiąże się z bardzo wysokimi nakładami finansowymi.