Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » V20-2805 vaico

Zestaw koła pasowego, wał korbowy V20-2805 VAICO

V20-2805 Zestaw koła pasowego, wał korbowy VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V20-2805

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 72,4
Ø koła pasowego [mm] 166,8
Ilość żeber 3
Średnica [mm] 192
Parametr 4PK
Parametr 6PK
Ilość żeber 5
Ciężar [kg] 7,22
nr EAN 4046001696947

skład zestawu:
V20-2800 Śruba koła pasowego, Original VAICO Qualität
V20-8182 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy V20-2805 VAICO

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 3, 5) pasuje do: BMW 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), 5 (E60), 5 (E61), 6 (E63), 6 (E64), 7 (E65, E66, E67), X3 (E83) 2.5D/3.0D 06.02-12.13
numery OEM:
BMW      11 23 2 247 932
BMW      11 23 7 786 611
BMW      11 23 7 788 611
BMW      11 23 7 793 593
BMW      11 23 7 793 593 kit
BMW      2 247 932
BMW      7 786 611
BMW      7 788 611
BMW      7 793 593

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy V20-2805 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.