Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » V25-1705 vaico

Łożysko pośrednie, wał napędowy, Original VAICO Qualität V25-1705 VAICO

V25-1705 Łożysko pośrednie, wał napędowy, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V25-1705

producent:

VAICO

Rodzaj napędu Napęd przednich kół
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
Masa [g] 257
średnica zewnętrzna [mm] 75
Średnica wewnętrzna [mm] 45
Szerokość [mm] 75
Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość [mm] 19
Ciężar [kg] 0,277
nr EAN 4046001583650

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko pośrednie, wał napędowy, Original VAICO Qualität V25-1705 VAICO

Łożysko podpory wału napędowego (45mm/75mm) pasuje do: FORD B-MAX, C-MAX, C-MAX II, ECOSPORT, FIESTA, FIESTA IV, FIESTA V, FIESTA VI, FIESTA VII, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN 1.0-Electric 03.95-
numery OEM:
FORD      1 061 831
FORD      1 459 756
FORD      1 481 243
FORD      1 701 597
FORD      1701597
FORD USA      6G913C073AA
FORD USA      97AG3C083AD
FORD USA      AV613C083AA
FORD USA      BE8Z3K093A

Zastosowanie Łożysko pośrednie, wał napędowy, Original VAICO Qualität V25-1705 VAICO w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.