Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » V25-9581 vaico

Sworzeń wahacza V25-9581 VAICO

V25-9581 Sworzeń wahacza VAICO
vaico V25-9581

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V25-9581

producent:

VAICO

Ciężar [kg] 1,757
Strona zabudowy Oś przednia, na dole
nr EAN 4046001402197

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza V25-9581 VAICO

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 20mm) pasuje do: FORD CONSUL, GRANADA, GRANADA I, GRANADA II 1.6-3.0 01.72-08.85
numery OEM:
FORD      1 658 665
FORD      5 021 430
FORD      6 154 101
FORD      6 154 161
FORD      6 154 162
FORD      86AG-17K538-BA
FORD      86VB-3395-A2B
FORD      86VB3395A1B
FORD      86VB3395A2D
FORD      880X 3K209 GA

Zastosowanie Sworzeń wahacza V25-9581 VAICO w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.