Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » V30-1384 vaico

Sworzeń wahacza, Original VAICO Qualität V30-1384 VAICO

V30-1384 Sworzeń wahacza, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V30-1384

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-1384

producent:

VAICO

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś tylna dół
Ciężar [kg] 0,863
nr EAN 4046001452048

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, Original VAICO Qualität V30-1384 VAICO

Sworzeń wahacza tył L/P (dół tył) pasuje do: MERCEDES GL (X164), M (W164), R (W251, V251) 3.0-6.3 02.05-12.14
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      164 352 01 27
MERCEDES-BENZ      164 352 03 27
MERCEDES-BENZ      A 164 352 01 27
MERCEDES-BENZ      A 164 352 03 27

Zastosowanie Sworzeń wahacza, Original VAICO Qualität V30-1384 VAICO w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.