Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A4 B8 (8K2) 2.0 TFSI quattro (2009.11-2012.03) 180km » V46-0006 vaico
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 (8k2) 2.0 Tfsi Quattro (2009.11-2012.03) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V46-0006 VAICO

V46-0006 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V46-0006

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Parametr6PK
Ilość żeber5
Ø koła pasowego [mm]133,5
Szerokość [mm]34,5
Wysokość [mm]34,5
Ciężar [kg]1,4
nr EAN4046001479038

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V46-0006 VAICO

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: DACIA DOKKER, DOKKER/MINIVAN, DUSTER, DUSTER/SUV, LODGY, LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN II, LOGAN MCV, LOGAN MCV II, SANDERO 1.5D/1.5DH/1.6 09.98-
numery OEM:
RENAULT      77 00 101 242
RENAULT      77 00 105 321
RENAULT      82 00 313 231
RENAULT      82 00 392 683

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V46-0006 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.