Strona zabudowy | Oś tylna | |
System hamulcowy | TEVES | |
Szerokość [mm] | 63,6 | |
Wysokość [mm] | 57,1 | |
Grubość [mm] | 17 | |
Szerokość 2 [mm] | 63,7 | |
Wysokość 2 [mm] | 57,1 | |
Grubość 2 [mm] | 17 | |
Numer WVA | 21279 | |
Numer WVA | 21278 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
Długość złącza ostrzegawczego [mm] | 130 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez podkładki wytłumiającej | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Ciężar [kg] | 0,8 | |
nr EAN | 3276425982956 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 598295 VALEO
PEUGEOT | 4250-81 | |
PEUGEOT | 425081 | |
PEUGEOT | 4251-93 | |
PEUGEOT | 425193 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 598295 VALEO w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 598295 VALEO:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Valeo to międzynarodowa firma produkująca części samochodowe, które są wykorzystywane w pojazdach osobowych, ciężarowych i maszynach rolniczych. Firma została założona we Francji w 1923 roku, a jej siedziba znajduje się w Paryżu.
Zakres produkcji Valeo obejmuje różnego rodzaju części samochodowe, w tym systemy klimatyzacji, układy elektryczne i elektroniczne, układy napędowe, sprzęgła, układy oświetleniowe, filtry i wiele innych.
Valeo posiada fabryki w wielu krajach na całym świecie, w tym w Europie, Azji, Afryce i Ameryce. Niektóre z największych fabryk Valeo znajdują się we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Chinach, Indiach i Meksyku.
Firma Valeo ma bogatą historię i była zaangażowana w wiele innowacyjnych projektów. W latach 30. XX wieku firma wprowadziła na rynek pierwsze silniki wycieraczek do szyb, a w latach 50. opracowała pierwszy sprzęgło hydrauliczne. W kolejnych latach firma kontynuowała swoje innowacje, wprowadzając m.in. systemy bezpieczeństwa dla pasażerów, systemy klimatyzacji i układy elektroniczne.
Valeo wyróżnia się na rynku dzięki swojemu innowacyjnemu podejściu i ciągłemu rozwojowi technologicznemu. Firma ma silną pozycję na rynku dzięki swojemu zaangażowaniu w badania i rozwój, a także dzięki swojemu zróżnicowanemu zakresowi produkcji.