Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Toyota COROLLA (_E11_) 1.6 Aut. (AE111_, AE111R) (1997.04-2000.02) 107km » 3766751 van wezel
wybrany samochód: 
Toyota Corolla (_e11_) 1.6 Aut. (ae111_, Ae111r) (1997.04-2000.02) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, kondensator klimatyzacji 3766751 VAN WEZEL

3766751 Wentylator, kondensator klimatyzacji VAN WEZEL

    Ocena:
numer części:

3766751

dostawca:

VAN WEZEL

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Strona zabudowyCzęść przednia
Strona zabudowyprzed chłodnicą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz silnikiem elektrycznym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
nr EAN5410909261665
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, kondensator klimatyzacji 3766751 VAN WEZEL

numery OEM:
OPEL      1341155
OPEL      1341262
OPEL      52464704
OPEL      52464739

Zastosowanie Wentylator, kondensator klimatyzacji 3766751 VAN WEZEL w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.