Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji » 5300D017 van wezel

Osuszacz klimatyzacji 5300D017 VAN WEZEL

5300D017 Osuszacz klimatyzacji VAN WEZEL
46.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

5300D017

producent:

VAN WEZEL

Ogrzewanie/chłodzenie od kondensatora do osuszacza
Sposób montażu zewnętrzny
Strefy klimatyczne nie dla gorących klimatów
nr EAN 5410909294205

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji 5300D017 VAN WEZEL

Osuszacz klimatyzacji pasuje do: CITROEN C4 AIRCROSS, C-CROSSER, C-CROSSER ENTERPRISE; HONDA FR-V; MAZDA 2, 3, MX-5 III; MITSUBISHI ASX, LANCER VIII, OUTLANDER II; NISSAN ALMERA II 1.2-3.5 09.97-
numery OEM:
HONDA      80351-SJD-003
MAZDA      D651-61-501
MITSUBISHI      7815A285
NISSAN      92131-2Y960
TOYOTA      73412FE000
TOYOTA      92131-2Y960
TOYOTA      921312Y920
TOYOTA      921312Y960

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji 5300D017 VAN WEZEL w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.