Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji » 5800D014 van wezel

Osuszacz klimatyzacji 5800D014 VAN WEZEL

5800D014 Osuszacz klimatyzacji VAN WEZEL
 

    Ocena:
numer części:

5800D014

producent:

VAN WEZEL

Średnica [mm] 60
Wysokość [mm] 160
nr EAN 5410909294571

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji 5800D014 VAN WEZEL

Osuszacz klimatyzacji pasuje do: AUDI A3, TT; SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, LEON, TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, GOLF IV, NEW BEETLE 1.0-3.2 02.93-12.13
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1C0820191
VOLKSWAGEN      1C0820191B
VOLKSWAGEN      1C0820191C
VOLKSWAGEN      1J0820191A
VOLKSWAGEN      1J0820191B
VOLKSWAGEN      1J0820191D

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji 5800D014 VAN WEZEL w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.