Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 5825745 van wezel

Wentylator, chłodzenie silnika 5825745 VAN WEZEL

5825745 Wentylator, chłodzenie silnika VAN WEZEL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5825745

producent:

VAN WEZEL

Strona zabudowy wewnątrz
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z silnikiem elektrycznym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika
Średnica 1 [mm] 345
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
nr EAN 5410909326029

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 5825745 VAN WEZEL

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, LEON, SKODA FABIA I, OCTAVIA I, VW FOX, LUPO I, NEW BEETLE, POLO, POLO III, POLO IV 1.0-2.0 10.94-05.15
numery OEM:
VOLKSWAGEN      6H0959455
VOLKSWAGEN      6N0959455L
VOLKSWAGEN      6Q0959455H
VOLKSWAGEN      6Q0959455Q
VOLKSWAGEN      6X0959455
VOLKSWAGEN      6X0959455C

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 5825745 VAN WEZEL w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.