Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji Volkswagen BORA Variant (1J6) 2.0 4motion (2000.04-2005.05) 115km » 9900D125 van wezel
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora Variant (1j6) 2.0 4motion (2000.04-2005.05) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osuszacz 9900D125 VAN WEZEL

9900D125 Osuszacz VAN WEZEL

    Ocena:
numer części:

9900D125

dostawca:

VAN WEZEL

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zbiornika dla czynnika odwadniającego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ochroną przed wilgocią
Średnica 1 [mm]30
Długość 1 [mm]225
Masa [g]56
Rodzaj filtraWkład filtra
regulowany zewnętrznie
nr EAN5410909363338
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz 9900D125 VAN WEZEL

Osuszacz klimatyzacji pasuje do: ALFA ROMEO 147, 156, 166, GT, CHEVROLET MATIZ, DAEWOO MATIZ, HONDA ACCORD VII, HYUNDAI ACCENT II, ACCENT III, BAYON, COUPE II, ELANTRA III 0.8-Electric 02.97-
numery OEM:
HYUNDAI      97802-25000

Zastosowanie Osuszacz 9900D125 VAN WEZEL w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.