Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » A2C59511338 vdo

Wentylator, chłodzenie silnika A2C59511338 VDO

A2C59511338 Wentylator, chłodzenie silnika VDO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

A2C59511338

producent:

VDO

Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 150
Średnica [mm] 292,9
Ograniczenia producenta 2x Siemens VDO
dla numeru OE 1K0 959 455 R
dla numeru OE 1K0 959 455 DG
dla numeru OE 1K0 959 455 ES
Ograniczenia producenta Siemens/Brose
Ograniczenia producenta Dual
Strona zabudowy z prawej
Stary-koniecznie porównać z nową częścią (szczególnie nr OE) 
nr EAN 4103590926807

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika A2C59511338 VDO

numery OEM:
AUDI      1K0 959 455 DG
AUDI      1K0 959 455 ES
AUDI      1K0 959 455 R
SEAT      1K0 959 455 DG
SEAT      1K0 959 455 ES
SEAT      1K0 959 455 R
SKODA      1K0 959 455 DG
SKODA      1K0 959 455 ES
SKODA      1K0 959 455 R
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 DG
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 ES
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 R

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika A2C59511338 VDO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

VDO