Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V10-79-0011 vemo

Opornik, Original VEMO Quality V10-79-0011 VEMO

V10-79-0011 Opornik, Original VEMO Quality VEMO
vemo V10-79-0011
Opornik, Original VEMO Quality V10-79-0011
V10-79-0011

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-79-0011

producent:

VEMO

Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 3
Opór od [Ohm] 0,28
Opór do [Ohm] 0,09
Ciężar [kg] 0,114
nr EAN 4046001383380

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Opornik, Original VEMO Quality V10-79-0011 VEMO

Element regulacyjny dmuchawy (opornik) pasuje do: SEAT ALHAMBRA, VW SHARAN, TRANSPORTER T4 1.8-2.8 07.90-03.10

Opornik, Original VEMO Quality V10-79-0011 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Opornik, Original VEMO Quality V10-79-0011 producenta VEMO

VOLKSWAGEN

701959263B, 701959263D, 7D0971804

SEAT

701959263B, 701959263D, 7D0971804

numery OEM:
AUDI      701 959 263 B
AUDI      701 959 263 D
SEAT      701 959 263 B
SEAT      701 959 263 D
SEAT      7D0 971 804
SKODA      701 959 263 B
SKODA      701 959 263 D
SKODA      7D0 971 804
VOLKSWAGEN      701 959 263 B
VOLKSWAGEN      701 959 263 D
VOLKSWAGEN      701959263D
VOLKSWAGEN      7D0 971 804
VAG      701 959 263 B
VAG      701 959 263 D
VAG      701959263D
VAG      7D0 971 804

Zastosowanie Opornik, Original VEMO Quality V10-79-0011 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.