Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-01-1801 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1801 VEMO

V15-01-1801 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
vemo V15-01-1801
 

    Ocena:
numer części:

V15-01-1801

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Napięcie [V] 12
Moc elektryczna przyłączeniowa [W] 250/ 80
Tryb pracy elektryczny
średnica zewnętrzna [mm] 303
Ciężar [kg] 3,18
nr EAN 4046001117268

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1801 VEMO

Wentylator chłodnicy L pasuje do: VW GOLF II, GOLF III, GOLF IV, VENTO 1.4-2.0 10.86-06.02
numery OEM:
SEAT      1H0 959 455 J
SEAT      1HM 959 455 C
SKODA      1H0 959 455 J
SKODA      1HM 959 455 C
VOLKSWAGEN      1H0 959 455 AB
VOLKSWAGEN      1H0 959 455 J
VOLKSWAGEN      1H0 959 455 K
VOLKSWAGEN      1H0 959 465
VOLKSWAGEN      1HM 959 455 C
VAG      1H0 959 455 AB
VAG      1H0 959 455 J
VAG      1H0 959 455 K
VAG      1HM 959 455 C

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1801 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.