Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-01-1825 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1825 VEMO

V15-01-1825 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
vemo V15-01-1825

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V15-01-1825

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Napięcie [V] 12
Moc elektryczna przyłączeniowa [W] 250/ 150
Tryb pracy elektryczny
średnica zewnętrzna [mm] 280
Ciężar [kg] 3,42
nr EAN 4046001114045

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1825 VEMO

Wentylator chłodnicy L pasuje do: AUDI 100 C3, 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B3, CABRIOLET B3, COUPE B3 1.6-2.0 08.80-
numery OEM:
AUDI      811 959 455 L
AUDI      811 959 455 R
AUDI      893 959 455 B
AUDI      893 959 455 D
AUDI      893 959 455 J
SEAT      811 959 455 R
SEAT      893 959 455 B
SKODA      811 959 455 R
VOLKSWAGEN      811 959 455 L
VOLKSWAGEN      811 959 455 R
VOLKSWAGEN      811959455R
VOLKSWAGEN      893 959 455 B
VOLKSWAGEN      893 959 455 D
VOLKSWAGEN      893 959 455 J
VAG      811 959 455 L
VAG      811 959 455 R
VAG      811959455R
VAG      893 119 113 B
VAG      893 959 455 B
VAG      893 959 455 D
VAG      893 959 455 J

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1825 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.