Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 30 90 6997 swag autoteile gmbh

Wentylator, chłodzenie silnika 30 90 6997 SWAG Autoteile GmbH

30 90 6997 Wentylator, chłodzenie silnika SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

30 90 6997

średnica zewnętrzna [mm] 280,0
Moc znamionowa [W] 100
Ilość połączeń 3
Tryb pracy elektryczny
Liczba skrzydeł 6
Ciężar [kg] 2,608
nr EAN 4044688069979

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 30 90 6997 SWAG Autoteile GmbH

Wentylator chłodnicy L pasuje do: AUDI 100 C3, 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B3, CABRIOLET B3, COUPE B3 1.6-2.0 08.80-
numery OEM:
AUDI      811 959 455 L
AUDI      811 959 455 R
AUDI      893 959 455 B
AUDI      893 959 455 D
AUDI      893 959 455 J

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 30 90 6997 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 30 90 6997 SWAG Autoteile GmbH:

2020-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.