Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-01-1847 vemo

Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy, Original VEMO Quality V15-01-1847 VEMO

V15-01-1847 Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy, Original VEMO Quality VEMO
vemo V15-01-1847

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V15-01-1847

producent:

VEMO

Długość [mm] 350
Wysokość [mm] 89
Szerokość [mm] 350
Moc elektryczna przyłączeniowa [W] 300/ 60
średnica zewnętrzna [mm] 345
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 2,222
nr EAN 4046001272820

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy, Original VEMO Quality V15-01-1847 VEMO

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT, SEAT LEON, TOLEDO II, VW BORA, BORA I, GOLF IV, GOLF V, NEW BEETLE 1.4-3.2 12.96-09.10
numery OEM:
AUDI      1J0 959 455 S
SEAT      1J0 959 455 S
SKODA      1J0 959 455 S
VOLKSWAGEN      1J0 959 455 S
VAG      1J0 959 455 S

Zastosowanie Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy, Original VEMO Quality V15-01-1847 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.