Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-01-1858 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1858 VEMO

V15-01-1858 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
vemo V15-01-1858

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V15-01-1858

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 350
Długość [mm] 345
Szerokość [mm] 345
Wysokość [mm] 105
Ciężar [kg] 2,69
Moc elektryczna przyłączeniowa [W] 450/ 350
Tryb pracy elektryczny
średnica zewnętrzna [mm] 345
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 11
nr EAN 4046001269844

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1858 VEMO

Wentylator chłodnicy pasuje do: VW TRANSPORTER T4 1.8-2.8 07.90-06.03
numery OEM:
AUDI      701 959 455 AB
AUDI      7D0 959 455 A
AUDI      7D0 959 455 E
AUDI      7D0 959 455 F
AUDI      7D0 959 455 H
AUDI      7D0 959 455 J
SEAT      7D0 959 455 A
SEAT      7D0 959 455 F
SEAT      7D0 959 455 J
SEAT      7D0 959 455 M
SKODA      7D0 959 455 A
SKODA      7D0 959 455 F
SKODA      7D0 959 455 J
SKODA      7D0 959 455 M
VOLKSWAGEN      701 959 455 AB
VOLKSWAGEN      7D0 959 455
VOLKSWAGEN      7D0 959 455 A
VOLKSWAGEN      7D0 959 455 E
VOLKSWAGEN      7D0 959 455 F
VOLKSWAGEN      7D0 959 455 H
VOLKSWAGEN      7D0 959 455 J
VOLKSWAGEN      7D0 959 455 M
VOLKSWAGEN      7D0959455M
VAG      701 959 455 AB
VAG      7D0 959 455
VAG      7D0 959 455 A
VAG      7D0 959 455 AB
VAG      7D0 959 455 E
VAG      7D0 959 455 F
VAG      7D0 959 455 H
VAG      7D0 959 455 J
VAG      7D0 959 455 M
VAG      7D0959455M

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1858 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.