Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-01-1869 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, EXPERT KITS + V15-01-1869 VEMO

V15-01-1869 Wentylator, chłodzenie silnika, EXPERT KITS + VEMO
vemo V15-01-1869

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

1K0 121 207 T, 1K0 959 455 EA, 1K0 959 455 ES

numer części:

V15-01-1869

producent:

VEMO

Moc znamionowa [W] 220/150
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 360/295
Długość [mm] 422
Szerokość [mm] 723
Wysokość [mm] 90
Ciężar [kg] 4,92
Ogrzewanie/chłodzenie Wentylator podwójny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
nr EAN 4046001337482

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, EXPERT KITS + V15-01-1869 VEMO

Wentylator chłodnicy L/P (z obudową) pasuje do: AUDI A1, A3, TT, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA II, SUPERB II, YETI 1.0-3.6 08.00-
numery OEM:
AUDI      1K0 959 455 BC
AUDI      1K0 959 455 DG
AUDI      1K0 959 455 EA
AUDI      1K0 959 455 ES
AUDI      1K0 959 455 P
AUDI      1K0 959 455 R
SEAT      1K0 121 207 BB 9B9
SEAT      1K0 121 207 J 9B9
SEAT      1K0 121 207 T 9B9
SEAT      1K0 959 455 BC
SEAT      1K0 959 455 DG
SEAT      1K0 959 455 EA
SEAT      1K0 959 455 ES
SEAT      1K0 959 455 P
SEAT      1K0 959 455 R
SKODA      1K0 121 207 BB 9B9
SKODA      1K0 121 207 J 9B9
SKODA      1K0 121 207 T 9B9
SKODA      1K0 959 455 BC
SKODA      1K0 959 455 DG
SKODA      1K0 959 455 EA
SKODA      1K0 959 455 ES
SKODA      1K0 959 455 P
SKODA      1K0 959 455 R
VOLKSWAGEN      1K0 121 207 BB
VOLKSWAGEN      1K0 121 207 BB 9B9
VOLKSWAGEN      1K0 121 207 J
VOLKSWAGEN      1K0 121 207 J 9B9
VOLKSWAGEN      1K0 121 207 T
VOLKSWAGEN      1K0 121 207 T 9B9
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 BC
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 DG
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 EA
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 ES
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 ES_Kit
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 P
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 R
VAG      1K0 121 207 BB
VAG      1K0 121 207 BB SET
VAG      1K0 121 207 J
VAG      1K0 121 207 J SET
VAG      1K0 121 207 T
VAG      1K0 121 207 T SET
VAG      1K0 959 455 BC
VAG      1K0 959 455 BC SET
VAG      1K0 959 455 DG
VAG      1K0 959 455 DG SET
VAG      1K0 959 455 EA
VAG      1K0 959 455 EA SET
VAG      1K0 959 455 ES SET
VAG      1K0 959 455 ES_Kit
VAG      1K0 959 455 P
VAG      1K0 959 455 P SET
VAG      1K0 959 455 R
VAG      1K0 959 455 R SET
VAG      1K0 959 455 SET1
VAG      1K0959455ES

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, EXPERT KITS + V15-01-1869 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.