Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-04-2102-1 vemo

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2102-1 VEMO

V15-04-2102-1 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V15-04-2102-1

producent:

VEMO

Rozmiar klucza 32 [mm]
Ciężar [kg] 0,66
nr EAN 4046001281907

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2102-1 VEMO

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C4, A6 C5, A8 D2, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 2.4-2.8 03.94-03.08
numery OEM:
AUDI      078 121 350 A
AUDI      78121350
AUDI      78121350A
SEAT      078 121 350
SEAT      078 121 350 A
SEAT      78121350
SEAT      78121350A
SKODA      078 121 350
SKODA      078 121 350 A
SKODA      78121350
SKODA      78121350A
VOLKSWAGEN      078 121 350 A
VOLKSWAGEN      78121350
VOLKSWAGEN      78121350A
VAG      078 121 350
VAG      078 121 350 A
VAG      78 121 350
VAG      78 121 350 A

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2102-1 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.