Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-04-2103 vemo

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2103 VEMO

V15-04-2103 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V15-04-2103

producent:

VEMO

Rozmiar klucza 32 [mm]
Ciężar [kg] 1,17
nr EAN 4046001284984

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2103 VEMO

numery OEM:
AUDI      077 121 350 A
AUDI      077 121 350 C
AUDI      077 121 350 D
AUDI      77 121 350 A
AUDI      77 121 350 C
AUDI      77 121 350 D
AUDI      77121350
SEAT      077 121 350 A
SEAT      077 121 350 C
SEAT      077 121 350 D
SEAT      77121350A
SEAT      77121350C
SEAT      77121350D
SKODA      077 121 350 A
SKODA      077 121 350 C
SKODA      077 121 350 D
SKODA      77121350A
SKODA      77121350C
SKODA      77121350D
VOLKSWAGEN      077 121 350 D
VAG      077 121 350 A
VAG      077 121 350 C
VAG      077 121 350 D
VAG      77 121 350 A
VAG      77 121 350 C
VAG      77 121 350 D

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2103 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.