Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V15-99-1903 vemo

Termostat układu chłodzenia, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN GERM V15-99-1903 VEMO

V15-99-1903 Termostat układu chłodzenia, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN GERM VEMO
vemo V15-99-1903
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V15-99-1903

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 105
Rodzaj korpusu obudowa zintegrowana
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość biegunów 2
Ciężar [kg] 0,206
nr EAN 4046001382215

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN GERM V15-99-1903 VEMO

numery OEM:
AUDI      06A 121 114
AUDI      6A 121 114
SEAT      06A 121 114
SEAT      6A 121 114
SKODA      06A 121 114
SKODA      6A 121 114
VOLKSWAGEN      06A 121 114
VOLKSWAGEN      6A 121 114
VAG      06A 121 114
VAG      6A 121 114

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN GERM V15-99-1903 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN GERM V15-99-1903 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.