Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V15-99-1987-2 vemo

Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-1987-2 VEMO

V15-99-1987-2 Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + VEMO
vemo V15-99-1987-2
32.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V15-99-1987-2

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 88
Ciężar [kg] 0,06
nr EAN 4046001280320

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-1987-2 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (88°C) pasuje do: AUDI 100 C2, 100 C3; FORD GRANADA, GRANADA II, SCORPIO I, SIERRA, SIERRA I, SIERRA II, TAUNUS, TAUNUS III, TAUNUS V, ZEPHYR III 1.2-3.0 03.62-12.95
numery OEM:
AUDI      056 121 113 A
AUDI      056 121 113 A80
AUDI      56 121 113 A80
FORD      ERT121
SEAT      056 121 113 A
SEAT      56121113A
SKODA      056 121 113 A
SKODA      56121113A
VOLKSWAGEN      056 121 113 A
VOLKSWAGEN      056 121 113 A80
VOLKSWAGEN      56 121 113 A80
VAG      056 121 113 A
VAG      56 121 113 A

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-1987-2 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V15-99-1987-2 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.