Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V20-02-1070 vemo

Wentylator, Original VEMO Quality V20-02-1070 VEMO

V20-02-1070 Wentylator, Original VEMO Quality VEMO
vemo V20-02-1070

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V20-02-1070

producent:

VEMO

Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 200
ID wykonania wtyczki 4-polig
Średnica [mm] 400
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Ciężar [kg] 3,32
nr EAN 4046001275418

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, Original VEMO Quality V20-02-1070 VEMO

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 5 (E39), 7 (E38) 2.0-4.9 03.94-05.04
numery OEM:
BMW      64 50 6 908 031
BMW      64 54 6 919 058
BMW      64 54 6 921 396
BMW      64 54 8 370 780
BMW      64 54 8 370 993
BMW      64 54 8 371 362
BMW      64 54 8 373 003
BMW      64 54 8 380 780
BMW      8 370 780
BMW      8 370 993
BMW      8 371 362
BMW      8 380 780
ALPINA      64 54 8 370 993
ALPINA      64 54 8 371 362
ALPINA      64 54 8 380 780
ALPINA      8370993
ALPINA      8380780

Zastosowanie Wentylator, Original VEMO Quality V20-02-1070 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.