Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » V20-72-0481 vemo

Czujnik, prędkość obrotowa koła, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN V20-72-0481 VEMO

V20-72-0481 Czujnik, prędkość obrotowa koła, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN  VEMO
vemo V20-72-0481

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V20-72-0481

producent:

VEMO

Strona zabudowy Oś tylna
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Napięcie znamionowe [V] 12
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Wymagana ilość 2
Opór [Ohm] 1050
Długość [mm] 540
Długość przewodu [mm] 490
Ilość biegunów 2
Ilość połączeń 2
Wysokość [mm] 22,5
Ciężar [kg] 0,064
nr EAN 4046001351846

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN V20-72-0481 VEMO

Czujnik ABS tył L/P
numery OEM:
BMW      1 164 474
BMW      1 164 643
BMW      1 182 525
BMW      1 182 526
BMW      1 182 795
BMW      34 52 1 164 474
BMW      34 52 1 164 643
BMW      34 52 1 182 525
BMW      34 52 1 182 526
BMW      34 52 1 182 795

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN V20-72-0481 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła, Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN V20-72-0481 VEMO:

Wioletta, Nowogard
2023-01-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.