Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » V20-72-0496 vemo

Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V20-72-0496 VEMO

V20-72-0496 Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality VEMO
vemo V20-72-0496
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V20-72-0496

producent:

VEMO

Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 1000
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Ilość biegunów 2
Napięcie znamionowe [V] 12
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Wymagana ilość 2
Długość przewodu [mm] 875
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z aktywnym układem kierowniczym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przewodem
Ciężar [kg] 0,06
nr EAN 4046001364075

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V20-72-0496 VEMO

Czujnik ABS tył L/P pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93) 2.0-4.4 12.04-12.13
numery OEM:
BMW      34 52 6 762 476
BMW      34 52 6 785 022
BMW      34526870077
BMW      6 762 476
BMW      6 785 022
BMW      6 870 077

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V20-72-0496 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V20-72-0496 VEMO:

2023-01-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.