Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V20-90-1102 vemo

koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V20-90-1102 VEMO

V20-90-1102 koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V20-90-1102

producent:

VEMO

Wysokość [mm] 30
Ciężar [kg] 0,466
średnica zewnętrzna [mm] 410
Liczba skrzydeł 11
nr EAN 4046001140976

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V20-90-1102 VEMO

Wiatrak wentylatora pasuje do: BMW 3 (E30), 3 (E36), 5 (E28), 5 (E34), 5 (E39), 6 (E24), Z1, Z3 (E36) 1.6-3.5 12.77-06.03

koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V20-90-1102 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V20-90-1102 producenta VEMO

BMW

1719175, 1719265, 1723363, 1723573, 11521719265, 11521723363, 11521723573, 11521719175

numery OEM:
BMW      1 719 175
BMW      1 719 265
BMW      1 723 363
BMW      1 723 573
BMW      11 52 1 719 265
BMW      11 52 1 723 363
BMW      11 52 1 723 573
BMW      11521719175

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V20-90-1102 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.