Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V20-99-0169 vemo

Termostat układu chłodzenia, Original VEMO Quality V20-99-0169 VEMO

V20-99-0169 Termostat układu chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO
vemo V20-99-0169

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V20-99-0169

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 87
Wysokość [mm] 57
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ciężar [kg] 0,091
nr EAN 4046001550164

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, Original VEMO Quality V20-99-0169 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (87°C, w obudowie) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), 1 (F20), 1 (F21), 2 (F22, F87), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), 3 (F30, F80) 1.6D-3.0D 10.97-
numery OEM:
BMW      11 51 7 805 192
BMW      11 51 8 512 234
BMW      11517805192
BMW      7 805 192
BMW      8 512 234

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, Original VEMO Quality V20-99-0169 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, Original VEMO Quality V20-99-0169 VEMO:

Krzysztof, Opalenie
2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.