Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V22-99-0016 vemo

Korpus termostatu, Original VEMO Quality V22-99-0016 VEMO

V22-99-0016 Korpus termostatu, Original VEMO Quality VEMO
vemo V22-99-0016
Korpus termostatu, Original VEMO Quality V22-99-0016

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V22-99-0016

producent:

VEMO

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia
Materiał Metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
nr EAN 4046001808319

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu, Original VEMO Quality V22-99-0016 VEMO

Obudowa termostatu pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 II, C3 PLURIEL, NEMO, NEMO/MINIVAN, XSARA, PEUGEOT 1007, 206, 206+, 207, 306, 307 1.1-1.6 06.94-
numery OEM:
CITROËN      1336.P9
CITROËN      1336.Y8
CITROËN      9654775080
FIAT      96 547 750 80
PEUGEOT      1336.Y8
PEUGEOT      9654775080
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu, Original VEMO Quality V22-99-0016 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus termostatu, Original VEMO Quality V22-99-0016 VEMO:

Krzysztof, Opalenie
2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.