Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V24-01-1212 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V24-01-1212 VEMO

V24-01-1212 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
vemo V24-01-1212
 

    Ocena:
numer części:

V24-01-1212

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
średnica zewnętrzna [mm] 260
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Ciężar [kg] 1,4
nr EAN 4046001119439

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V24-01-1212 VEMO

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FIAT CINQUECENTO, SEICENTO / 600 0.7/0.9/1.1 07.91-01.10
numery OEM:
FIAT      46 400 256
FIAT      7 704 319
FIAT      K46559850

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V24-01-1212 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.