Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V25-04-1564 vemo

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V25-04-1564 VEMO

V25-04-1564 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO
333.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V25-04-1564

producent:

VEMO

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Ogrzewanie/chłodzenie nie zawiera koła wentylatora
Ciężar [kg] 0,72
nr EAN 4046001559235

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V25-04-1564 VEMO

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: FORD TRANSIT, TRANSIT TOURNEO, TRANSIT V363 2.2D/2.4D/2.5D 07.94-

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V25-04-1564 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V25-04-1564 producenta VEMO

FORD

1436157, 1677099, 1695329, 6C118C617CA

numery OEM:
FORD      1 436 157
FORD      1 677 099
FORD      1 695 329
FORD      1436157
FORD      6C11 8C617 CA
FORD USA      6C118C617CC

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V25-04-1564 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.