Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V30-02-1619 vemo

Wentylator, Original VEMO Quality V30-02-1619 VEMO

V30-02-1619 Wentylator, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-02-1619

producent:

VEMO

Moc znamionowa [W] 120
Długość [mm] 391
Szerokość [mm] 391
Wysokość [mm] 79
Ciężar [kg] 1,976
średnica zewnętrzna [mm] 390
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z automatycznym sterowaniem klimatycznym
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Liczba łopatek wentylatora 6
nr EAN 4046001182082

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, Original VEMO Quality V30-02-1619 VEMO

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: MERCEDES 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), E (A124), E (C124), E T-MODEL (S124), E (W124), E (W210), SPRINTER 2-T (B901 2.0-Electric 09.85-05.06
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 540 15 88
MERCEDES-BENZ      210 505 23 55
MERCEDES-BENZ      A 000 540 15 88
MERCEDES-BENZ      A 210 505 23 55
MERCEDES-BENZ      A2025053555

Zastosowanie Wentylator, Original VEMO Quality V30-02-1619 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.