Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V30-04-1650-1 vemo

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V30-04-1650-1 VEMO

V30-04-1650-1 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-04-1650-1

producent:

VEMO

Średnica [mm] 155
Wysokość [mm] 44
Ciężar [kg] 0,863
Ogrzewanie/chłodzenie Sprzęgło wiskotyczne
nr EAN 4046001282027

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V30-04-1650-1 VEMO

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: MERCEDES 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201), C (W202), E T-MODEL (S124), E T-MODEL (S210), E (VF210), E (W124), E (W210) 2.0D-3.0D 12.84-05.00

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V30-04-1650-1 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V30-04-1650-1 producenta VEMO

MERCEDES-BENZ

6032000022, 6032000122, 6032000222, 6032000422, 6062000022, A6032000022, A6032000222, A6032000422, A6062000022, A6032000122

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      603 200 00 22
MERCEDES-BENZ      603 200 01 22
MERCEDES-BENZ      603 200 02 22
MERCEDES-BENZ      603 200 04 22
MERCEDES-BENZ      606 200 00 22
MERCEDES-BENZ      A 603 200 00 22
MERCEDES-BENZ      A 603 200 02 22
MERCEDES-BENZ      A 603 200 04 22
MERCEDES-BENZ      A 606 200 00 22
MERCEDES-BENZ      A603 200 01 22

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V30-04-1650-1 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.