Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » V30-72-0593-1 vemo

Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, Original VEMO Quality V30-72-0593-1 VEMO

V30-72-0593-1 Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, Original VEMO Quality VEMO
vemo V30-72-0593-1

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-72-0593-1

producent:

VEMO

Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy Oś przednia
alternatywnie 
Długość złącza ostrzegawczego [mm] 97
Ciężar [kg] 0,005
nr EAN 4046001307652

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, Original VEMO Quality V30-72-0593-1 VEMO

Czujnik zużycia klocka hamulcowego przód/tył pasuje do: MERCEDES A (W169), AMG GT (C190), AMG GT (R190), AMG GT (X290), B SPORTS TOURER (W245), C (A205), C (C204), C (C205) 1.5-Electric 10.98-

Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, Original VEMO Quality V30-72-0593-1 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

MAYBACH

57, 62

Numery OE Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, Original VEMO Quality V30-72-0593-1 producenta VEMO

MERCEDES-BENZ

2115401717, 2205400617, 2205400717, A2115401717, A2205400617, A2205400717

MAYBACH

2115401717, 2205400617, 2205400717

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      211 540 17 17
MERCEDES-BENZ      220 540 06 17
MERCEDES-BENZ      220 540 07 17
MERCEDES-BENZ      A 211 540 17 17
MERCEDES-BENZ      A 220 540 06 17
MERCEDES-BENZ      A 220 540 07 17
MAYBACH      211 540 17 17
MAYBACH      220 540 06 17
MAYBACH      220 540 07 17

Zastosowanie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, Original VEMO Quality V30-72-0593-1 VEMO w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.