Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V30-90-1652 vemo

koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V30-90-1652 VEMO

V30-90-1652 koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-90-1652

producent:

VEMO

średnica zewnętrzna [mm] 430
Liczba skrzydeł 5
nr EAN 4046001162824

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V30-90-1652 VEMO

Wiatrak wentylatora pasuje do: MERCEDES 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201) 1.8/2.0/2.3 10.82-08.93
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      102 200 11 23
MERCEDES-BENZ      102 200 12 23
MERCEDES-BENZ      102 200 21 23
MERCEDES-BENZ      124 505 35 55
MERCEDES-BENZ      A 102 200 11 23
MERCEDES-BENZ      A 102 200 12 23
MERCEDES-BENZ      A 102 200 21 23
MERCEDES-BENZ      A 124 505 35 55

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V30-90-1652 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.