Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V30-99-0188 vemo

Korpus termostatu, Q+, original equipment manufacturer quality V30-99-0188 VEMO

V30-99-0188 Korpus termostatu, Q+, original equipment manufacturer quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V30-99-0188

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 80
Ciężar [kg] 0,252
nr EAN 4046001556128

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu, Q+, original equipment manufacturer quality V30-99-0188 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (80°C, w obudowie) pasuje do: MERCEDES A (W169), B SPORTS TOURER (W245) 2.0D 09.04-06.12
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      640 200 04 15
MERCEDES-BENZ      640 200 05 15
MERCEDES-BENZ      6402000415
MERCEDES-BENZ      6402000515
MERCEDES-BENZ      6462000415
MERCEDES-BENZ      A 640 200 04 15
MERCEDES-BENZ      A 6402000515
MERCEDES-BENZ      A 6462000415

Zastosowanie Korpus termostatu, Q+, original equipment manufacturer quality V30-99-0188 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus termostatu, Q+, original equipment manufacturer quality V30-99-0188 VEMO:

Krzysztof, Opalenie
2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.