Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V40-01-1029-1 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V40-01-1029-1 VEMO

V40-01-1029-1 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V40-01-1029-1

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 150
Tryb pracy elektryczny
średnica zewnętrzna [mm] 280
Ciężar [kg] 2,49
nr EAN 4046001228063

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V40-01-1029-1 VEMO

Wentylator chłodnicy pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI, ASTRA G, COMBO/MINIVAN, CORSA A, CORSA B, CORSA B/HATCHBACK, VECTRA A 1.2-1.8 05.88-01.05
numery OEM:
OPEL      01 341 244
OPEL      13 14 493
OPEL      13 14 528
OPEL      13 41 244
OPEL      22061461
OPEL      881 341 244
OPEL      90 265 780

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V40-01-1029-1 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.