Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji » V40-06-0004 vemo

Osuszacz klimatyzacji, Original VEMO Quality V40-06-0004 VEMO

V40-06-0004 Osuszacz klimatyzacji, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V40-06-0004

producent:

VEMO

Ciężar [kg] 0,918
nr EAN 4046001304415

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji, Original VEMO Quality V40-06-0004 VEMO

Osuszacz klimatyzacji
numery OEM:
GMC      1618139
GMC      1848020
GMC      240005871
GMC      905044020
GMC      90504420
GMC      9192611
OPEL      09 192 611
OPEL      16 18 016
OPEL      16 18 139
OPEL      18 48 020
OPEL      240 005 871
OPEL      90 486 845
OPEL      90 504 420
OPEL      90486845
OPEL      905 044 020
OPEL      91 92 611
VAUXHALL      16 18 139
VAUXHALL      18 48 020
VAUXHALL      240 005 871
VAUXHALL      90 504 420
VAUXHALL      905 044 020
VAUXHALL      91 92 611

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji, Original VEMO Quality V40-06-0004 VEMO w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.